Mitt 1:a egna inlägg...!

Jag kommer här att redovisa lite av de händelser som inträffar i mitt liv! :-D

OCH istället för att llägga ned timmar på att hålla en massa olika sidor som tex Facebook, friendster, passagen,  osv..."up to date" så kommer jag att hålla mig till denna sida!

JAG har ett liv!!! fast det är nog lite motsägelsefullt då jag samtidigt komer att hålla mig med en blogg!
MEN jag har vänner också...!

Problemet då man skall leva ett liv som är intressesant och givande på andra ställen än Svedala är att det inte alltid är lika enkelt som många tror att hålla ALLA "upp to date" särskillt som komunikationen ofta kan vara ensidig!

Inga nämnda inga glömda!
Förden skull får man inte glömma att jag är en riktig slarver på att komma ihåg att vara social med alla i lagom ordning samt i lagom tid!
De flesta som känner mig vet att jag är en spontan person som oftast bara"dyker" upp!
"-Kaffe?"
Tror att det är den frågan jag är bäst på att ställa! Hihihi...
Sedan kommer nog "-Läget?"

Men jag vill att ni som känner mig ska veta att
även om jag inte hör av mig så ofta, så
tänker jag på er oftare än jag hör av mig!

Då man känner och är bekant med så många männinskor som jag gör har jag insett att man "orkar" inte hålla kontakten på ett regelbundet och återkommande plan! Vilket  känns jäkligt tråkigt! MEN jag tror att de människor som man har betydelse för inte hakar upp sig på ngt så trivialt som tid! Vänskapen är nog viktigare!

Nu kommer jag att kasta sten i mitt eget glashus! Tror jag...!?
Ibl. har jag känsla att man ringer och hälsar på en del personer fast inget gensvar,  inte heller hälsar de på en fast man nästan skjutsar dem och öppnar dörren! Detta efter mångårig vänskap...!
Vad hände...

 Sedan har vi kategorin "längesedan" och då menar jag inte i förrgår...utan år eller mera!
Man droppar in eller ringer och de säger bara "-kul att du är här...! Kaffe? :-)
Känslan man får med dessa personer... det känns som i går vi avslutade förra samtalet!

Sedan har vi kategorin som vill att man lämna en kommentar på deras sida!
Första livstecknet på länge!!!

Eller från vilka man får en JÄVLA massa inbjudningear till en JÄVLA massa
klubbar...som om man inte hade ngt annat att göra!

Kategorier kan man göra hur många som helst och det är inte huvudsyftet...utan var bara till för att belysa lite olikheter...!

Skriv ett brev istället som innehåller ngt annat än  "-tjaba ! Läget?" Man kan lixom förr skriva längre än tre ord i ett meddelande! MSN-skador...undra vart de hamnar i skadestatistiken...?

Visst kan man skriva lite och ofta! Men då skall man inte förvänta sig ett svar inom 3 millisekunder....! Är det helt omöjligt att vänta över natten...???

Men iaf...Jag har en massa underbara vänner och jag hoppas att NI förstår att jag uppskattar er oavsett vilken typ av person ni är! !
"OM alla fåglar sjugo lika, hur tråkig skulle skogen inte vara!"

Denna blogg kommer att vara till för er som vill dela lite av mina erfarenheter/upplevelser uti detta liv i vilket jag deltager
Den kommer att vara väldigt blandad och ibland  förvirrad eftersom tankar och upplevelser kommer inte alltid hand i hand!
Jag har som en de flesta vet haft ett blandat liv...och defenitivt inte tillrättalagt utan jag har nog oftast kämpat...ibland mig själv till förskyllan...MEN det finns alltid en sanning bakom varje människas beteénde.
Man blir oftast med tiden medveten om att ens eget och andra människors betteénde bottnar i någon bakomliggande "för-förkunskap"

Nåja! Jag hoppas att ni får en trevlig och givande läsning här i min blogg!
Krama om er och de era!
Tack och hej leverpastej...! :-D

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Men va kul att du också skaffat en blogg! Helt klart bästa sättet att hålla sig à jour med andra människors liv även om man inte har kontakt ofta eller bor långt ifrån varandra!



Toppen, jag kommer då att läsa din blogg ofta! Titta in på min också för att se vad som händer i lilla Hällnäs också!



Kram kram!

2009-03-04 @ 14:36:13
URL: http://icelady.blogg.se/
Postat av: Johan

Tjena Robban, Jag kollar in på bloggen lite då och då härdan efter, glöm ej att uppdater nu! He he.. Lycksele vintermarknad var dålig, Kari stod mittemot mig där du var i höstas. Ingen var nöjd.... När kommer du åter till Svedala? Vi syns i sommar på marknanerna. Jag hoppas du skall forsätta åka!?

2009-03-04 @ 15:44:20
Postat av: Lizaloop

Men vad spännande, såg ju lite bilder som Morgan lagt på sin blogg å jag måst eju säga att man blev lite smått avundsjuk på landskapet!

2009-03-05 @ 09:41:35
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Jens Östergaard

Tja Grattis till din fina sida. Befinner mig för tillfället hos min dotter uppe i S-holm. Ha det så länge! Jens

2009-03-07 @ 10:29:38
Postat av: Britt

Kul att du skaffat blogg. Jag kommer nog att smyga in här och kolla då och då.. Många kramar och en puss till dig Robban..

2009-03-10 @ 11:29:50
Postat av: Ruthan

Hej Robban. Halkade in här via Facebook. Kul att se att du mår bra och har ett innehållsrikt liv. =) Livet blir till det man gör det till, det har du verkligen tagit fasta på! =) Det stämde så bra med vänner hit och dit. Man har många vänner MEN tyvärr så hinner man inte uppdatera sig med alla. Sen finns det vänner man har som inte har så många vänner och det är då man känner det du beskrev. Dom vännerna tycker att man bör höra av sig oftare osv. osv... Jag hade 40-årskalas för några helger sen. Det var folk upp till 70-årsåldern. =) Älskar att blanda upp min bekantskapskrets från 10 och uppåt =) Nu ska jag gå och hämta kaffe, läsa VK i sängen och njuta av jobbet. Sköt om dig och hoppas vi syns på någon marknad i sommar. KRAM

2010-03-18 @ 06:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0